<script> <style>

HBF(Holland Blues Festival Grolloo - 13/14/15 Juni 2024  Crossroads Festival Bonn(BRD) Ledffoot - 10/05/2024 - Olst • Bluespeer 17 18 19 MEI '24 • NOT THE ROLLING STONES (UK) - zondag 26 mei 2024 Heino • Jam-Session Heino 21 April/12 Mei 2024 • THE MUDD FOOTE (USA) | zaterdag 14 september Heino • SUGARIFF, funky rockband uit Arnhem | zaterdag 09 november Heino •

Video: Jorah - Forest 2017

  Jorah begon met zingen op haar 18e en wilde sindsdien niets anders meer dan muziek maken. Ze leerde zichzelf gitaar spelen en ze begon haar eigen nummers te schrijven. Op haar 21e begon ze te studeren aan het conservatorium in Haarlem met als hoofdvak zang. In de jaren hierna schreef ze veel nieuwe muziek en stond ze in voorprogramma’s van VanVelzen, Berget Lewis en Ali B. Ook stond ze 4x in een uitverkocht Ziggodome te zingen tijdens de comedyshow Gabbers en trad ze bij veel verschillende evenementen op met haar akoestische duo Safe & Sound. In de komende maanden zal ze nog optreden bij Kerstfeest op de Dam met verschillende artiesten en zal ze optreden bij The Passion 2017. Ook zal ze een eigen single met videoclip uitbrengen begin 2017. Daarnaast zal ze dit schooljaar afstuderen in de richting Artiest en zal ze al haar nieuwe nummers laten horen tijdens haar eindexamen concert.
Wie ben je en waar kom je vandaan?

Mijn echte naam is Marjo Kreileman, ik ben 24 jaar en ik woon nu sinds 3,5 jaar in Haarlem. Ik kom uit Nijverdal, in Overijssel, waar ik voor Haarlem altijd heb gewoond.

Welke mooie muzikale projecten heb je tot nu toe op je naam staan?

Ik heb 4x in een uitverkocht Ziggodome gezongen tijdens de comedyshow Gabbers, ik heb met mijn eerdere eigen band April Rose veel opgetreden, ik stond in voorprogramma’s van VanVelzen, Berget Lewis en Ali B, ik speel veel met mijn akoestische duo Safe & Sound en ik heb een cd opgenomen en uitgebracht met het HQ koor.

Wie of wat inspireert je en waarom?

Hetgeen wat mij vaak het meeste inspireert is de natuur. Niet omdat ik zo’n mega hippie ben die alleen maar bomen knuffelt ;) Maar omdat ik bij mooie natuur veel verhalen kan bedenken, die ik weer kan vertalen naar nummers. Vaak is dit dan uiteindelijk in combinatie met verhalen/gebeurtenissen van mensen om mij heen maar de plek waar inspiratie voor mij het makkelijkst begint is in de natuur. Vandaar ook dat ik in november in mijn eentje 4 dagen in Malaga in de bergen ga zitten om nieuwe nummers te schrijven. Omgeven door hoge bergen en zonneschijn en mooie, onbekende natuur.

Wat zijn je ambities?

Ik wil graag met mijn eigen muziek/band op tour gaan in Nederland en in het buitenland. Ook hoop ik op de grotere festivals te mogen gaan spelen zoals Lowlands en Pinkpop. Ik wil graag mijn eigen muziek spelen bij de grotere radiostations zoals 3FM en radio538 en ik wil in de komende 2 jaar in ieder geval een EP uitbrengen met verschillende singles en videoclips. Daarnaast hoop ik ook met het koor waarbij ik zing veel tv-optredens en andere speciale evenementen optredens te mogen doen.

Jorah - Forest (Official Video)